close

ENGLISH VERSION UNDER CHINESE VERSION

在黃金海岸的外拍終於在這天收到了

Finally got my photoshoot from Gold Coast.

回雪梨的某天下午,去了飯店的泳池,認識了一個也來自墨爾本的年輕創業家,三十二歲但是看起來是二十三歲,跟我一樣都是看起來很年輕的那種,我們點了薯條(當然啊,薯條是每天必備的壯小腹食品),魚肉塔可跟一杯看起來非常友善很像梅果冰沙的飲品,我們開玩笑的問有酒精嗎,服務生竟然說有,酒精濃度40%,當下兩人當然馬上說就點這個,喝起來真是甜有濃郁啊哈哈

Chilling with a friend from Melbourne at the pool side, we ordered fish tacos, french fries and berry vodka shack.

 

晚上是除夕夜,跟兩個台灣朋友去吃一家超級無敵辣又難吃的火鍋,真的是世界無敵辣,我想我這輩子如果冬天有機會去四川或中國境內我肯定要餓死了

晚餐後去darling harbor,找了家酒吧夜店進去,因為台灣朋友提早離開,當時我在外面生氣的跟維也納朋友爭論( 黃金海岸認識的,原本說要一起來夜店但是半夜一點了,他還在曼里海邊的酒吧),還好當時有三個法國人來找我講話,我就決定跟他們一起喝酒,畢竟是除夕夜,我也不想回去,他們是兩個姊弟跟一位朋友,接下來幾天我也有跟他們出去喝酒和海邊,還偷渡進去非常可怕的背包客棧,是髒的可怕...認識了更多背包客

That night was chinese new year eve, had a awful spicy hot pot with two taiwanese, i guess if i ever go to china in winter, i will be starving all the time, because i cant handle the spicy lol.

We went to darling harbor after, found a bar/club that was just okay, Taiwan's night life are still much better.  The two taiwanese friends were gone while i was arguing with one of my friend from Vienna on phone outside the bar, but fortunately, i met three french outside the bar, they were super friendly.

We hung out for a few hours, they invited me to their hostel the day after.

慶祝大年初ㄧ...?所以點了香檳但因為太累所以只喝了幾口

Roomservice after club, ordered champagne but didnt even drank half of the glass, was just way too tired.

隔天下午跟維也納先生(昨天喝醉一直被我吆喝的可憐蟲)再搭渡輪去曼里沙灘manly beach,今天非常多人,海邊有特別的競賽,划船跟滑衝浪板(?)

一出渡輪過個馬路,有一條兩邊都是商店的路通往海灘,但是只有行人可走

The next day , went to Mainly agian, saturday was pretty packed.

憨呆的我和這條路拍照,不知道為什麼我看起來特別矮,維也納先生被我數落不會拍照,但他彷彿覺得自己拍的很不錯

Dorky looks, i look so short in this picture lol, apperently someone didnt know how to take good pictures.

星期六的曼里沙灘

 

下午兩點半的午餐,來曼里就是要吃炸魚肉跟薯條fish and chips(我真的是每天吃薯條啊...)

Late lunch at Manly, fish and chip is the top choice( of course i will eat chips.... )

我與我的邪惡小小兵頭

 

邪惡小小兵與特製優格的合照,還是西西里的frozen yogurt最好吃,我的夢想之一是開一家,但是第二年回西西里時全部都關了,我很不解,我的小夢像就這樣碎了

The face of finally getting frozen yogurt

維也納先生特別飛來雪梨三天,隔天很早的飛機回布理斯本,我決定要待在曼里,剛好這時住曼里附近的南非朋友聯絡我,所以就在三十七度炙熱豔陽下跟維也納先生說再見,希望他有天能來台灣

 

南非朋友帶我去北邊看夕陽,我也不清楚是哪裡,需要走一小段路才能到,他說白天也是很多陸客的

看了這個景象深深覺得,白天來這裡是要看什麼啊,現在才是最美的吧

Sunset at nothern beach, much more better in real.

南非朋友會拍照多了(照片都沒後製,只有instagram:monchiang https://www.instagram.com/monchiang/ 的會後製)

NO FILTER! only photos in my instagram use filter ahah https://www.instagram.com/monchiang/

 

看完美景後去找之前提到住在隱密小島的法國朋友們,因為隔天他們就要離開,所以晚上跟他們聚聚,去一家酒吧餐廳,我當下特別想念薯條披薩(沒人知道什麼是薯條披薩,我在義大利很常吃,非常美味,基本上就是薯條灑在瑪格麗特上),我跟他們說我要吃薯條披薩,大家都覺得我很有事,還要我特別去跟點餐員解釋,很簡單的把薯條放上去就是薯條披薩(這是有那麼難懂嗎?就像火腿蛋餅是蛋餅裡面加火腿啊!!)

但是餐送來他們還是給我一個瑪格麗特披薩,旁邊擺一盤薯條......那我剛剛解釋這麼多還給他看照片都是浪費時間

其中一位法國人也照我這樣吃,吃了之後他說...如果有天我變成肚子很大的大胖子就要怪你了,因為你讓我見識到薯條披薩這麼美味(一邊一片又一片的吃,還叫他老婆也吃看看)

Was the last night for the french from Wallis. we hung out in a pub. Dont know why i was craving for pizza americana.

Basically its a magarita with some chips on top. but no one ever seen it before, they think i am weird....

But seriously, its so good, never try never know, if you try it you will fall in love with pizza americana.

這就是我夢寐以求的薯條披薩啊!!!(拍自義大利)

Pizza americana!!

曼里海邊酒吧旁的晚霞

Sunset at manly seaside.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - NORTH NARRABEEN BEACH- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 

隔天一早,南非朋友說要帶我去一個很特別的海邊,因為我不太為游泳(台灣人式游泳池的游泳不算真的游泳),north narrabeen beach有個很像河的區域,淺淺的,海水的浪潮會自動把你帶到河裏,自動幫你游,河不太深,裡面還有魚,而且是沙子不是石頭底

The next day, we went to a special beach called North Narrabeen Beach. Its like a river right next to the sea, no waves, perfect for people like me dont know how to swim or cant swim well.

 

星期日的早晨

Sunday moring 

自製早餐,來澳洲後愛上酪梨,可是台灣酪梨不便宜

Nutella pancake with avocado and grapes.

 

去新南斯威爾沙灘的路上,親眼看比照片美多了

On the way to north narrabeen beach

這是所謂的“河”,很多可愛的蠢蠢海鷗聚在一起睡覺

Sea gull gathering around.

 

“河岸邊”

Me on the "river side".

 

今天特別想煮飯,海邊結束後去超市,每次去超市我都是穿比基尼外面披著披薩浴巾進去

決定要煮雞肉炒飯,但是飯煮太熟,有點像稀飯...變成雞肉蔬菜燉飯了...不過非常好吃(自認為很好吃因為是自己煮的)

Felt like cooking, went to supermarket to get some veges and chicken.

Was planning to cook chicken fried rice....but....rice was over cooked, so became chicken risotto...lol.

 

準備前菜豆子,節瓜,紅蘿波,洋蔥,辣椒

 

美好的雞肉蔬菜燉飯,很有西西里的感覺

Chicken risotto for two, felt like in sicily, i guess that why i love sydney so much.

 

想到前幾天的羊肋排,晚上想再吃烤肉

Another barbecue night!! I been eating so much good good here, thanks to my South African friend.

花枝,羊肋排,蔬菜

Spray, lamb and veges.

一餐沒吃飯就覺得怪怪的...(麵食除外)

 

早上搭火車回雪梨市中心,上下兩層的火車,很多座位,台灣的火車真的是需要改進,搭了大概四十分鐘到central

雪梨那座有名的橋(我不知道名字哈哈)

On my way back to city by train, i love the train in sydney, taiwan's train have only a few seat, people have to stand all the time...

 

離飯店不遠的街區有家超好吃的越南河粉店,朋友介紹的,三天連續去了三天,好想念越南冷冷的天吃很便宜的河粉...(澳洲河粉一碗台幣三百五左右,算是很便宜了,因為澳洲物價太高)

Vietnamese restaurant!! Near cemtral station and china town, they have the same taste as in vietname, i went there three days in a roll just to have pho.

Need to go back to vietnam soon... for vietnamees food, buy on pho in sydney can buy five in vietnam...

 

 

再讓我放張外拍吧

Allow me to put another photoshoot...ahah

https://meganslifeinvestment.com/2017/02/20/【澳洲-雪梨和曼里沙灘sydney-and-northern-beaches】自由行-第二篇part2/

arrow
arrow

    megan 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()