close

ENGLISH VERSION UNDER CHINESE VERSION

https://meganslifeinvestment.com/2017/02/17/【澳洲-雪梨和曼里沙灘sydney-and-northern-beaches】自由行-第一篇part1/

我發現我每次都話太多,這篇照片比較多,我就儘量廢話少說(這也是廢話...)

 

離開了美好的黃金海岸,飛向下個地點雪梨

整路都可以看到景象(雖大多是黃土,也沒看到野生袋鼠)

但是我非常驚奇一般訊號很爛的vodafone竟然在飛機上偶爾有網路,我還不時的收到instagram按讚的通知

不是黃土時就該拍照一下,我朋友說澳洲北部的河很多鱷魚,澳洲很多人每年被鱷魚咬死,我聽了覺得可怕,邪惡的鱷魚

 

到雪梨之後我的雪梨有來找我,帶我去我的飯店,結果感覺我像來到了泰國,到處都是泰國人(因為我的飯店在泰國城),原來雪梨市中心大部分被亞洲人佔據了,我還看到coco,comebuy跟鮮芋仙還有雞排哈哈

但是雪梨友感覺非常忙,一下子就離開去開會了,所以我查了雪梨歌劇院,走路大概半小時,不太遠,吃了一家不怎麽樣的泰式料理後就出發(白飯一晚還要七十五台幣,台灣白飯吃不用錢的,泰國人真是太坑了)

我是個路癡,到處都要用google map,飯店在中央車站附近(central station),這是路過一個大公園旁的教堂(?)我也是走馬看花,拍個照就算有來過,畢竟我在義大利已經參觀過五十個以上的教堂了

經過公園,商業區跟購物區(商業區真是一堆西裝鼻挺的帥哥,年輕到老都有,看了心滿意足)

到了渡輪港口,很多餐廳酒吧,很像維尼斯的感覺,只是比較乾淨

那個郵輪上面有滑水道,我看到的第一個想法不是想坐,而是想到鐵達尼號的悲劇

 

我挑了一個雲有點多的天... 

幾乎每個人都在自拍或拍照,我也是大概拍了一下覺得還可以看就好,有個亞洲人(我猜他是台灣人,一副網美ig幾萬人追蹤的那種樣子)旁邊他朋友(長得非常普通,網美最愛)幫他拍照,各種姿勢都有,我繞了歌劇院十分鐘後回來,他還在拍,我想當他的朋友也真是可憐那

每次要自拍都覺得有點彆扭,尤其是自己一個人的時候,但是我絕不用自拍桿,那是些微可悲好像沒朋友的代表(我自己認為哈哈,其實那是個很不錯的發明)

看看這孤獨的海鷗望著遠方(其實他們站了一整排,我只是特別拍它而已)

 

接下來介紹第二天

我認識了一個南非人,可是住在雪梨北邊,他說他可以帶我去參觀北雪梨,有免費的導遊為何不要呢,反正我雪梨友太忙

於是我就自己一個人再次走到渡輪口,買票搭渡輪,要到第四月台才可以買票,一次8.9澳幣,上渡輪後我選了外面的位置,
半小時的船程我就看一下風景,用一下手機,然後我就暈船了

 

manly beach曼里海灘,禮拜四來的,沒有很多人,但是我後來又來了幾次,假日塞滿了觀光客,而且還是大太陽天(第二篇會說)

 

海邊當然要喝啤酒跟吃薯條啊,我那沒救的肚子我已經放棄了,每天都在吃薯條

後來遇到南非先生來自法國的朋友,他們在wallis瓦利斯和富圖納群島(澳洲右邊地圖要放很大才找得到的島)工作和定居,超酷的,法國政府派他們到那教書,薪水兩倍而且不課稅,那島的人每天喝酒吃椰子,每個人都長的壯碩,而且整個島只有一家餐廳跟旅店

 

這是我後來到的雪梨北部,房子真的好美,每個都有大陽台跟玻璃,美麗版的西西里島,移民的第一首選

 

這不是什麼怪東西,這是水母,好像死了可是還是微微有電

在海邊走了四十五分鐘,後半部都是豆腐石,我就像摩西一樣

今天走了很多路,走到我腰酸背痛,上山下海的,而且一共參觀了四五個海灘

看起來像是山,我其實站在高爾夫球場的坡地,高爾夫球場建在海灘旁邊,如果只是去曬個太陽結果被技術太好打太遠的球砸到,是很雖的

赤腳走上來我還看到影翅蟲,被咬過一次就嚇死了,很可惡又醜的蟲子

 

天色漸漸變暗,剛好隔天是澳洲國慶日,南非先生邀我跟他朋友一起喝酒烤肉,他朋友也是兩個南非人,可以喝很多啤酒

 

 

在陽台烤肉,澳洲禁止用火,所以都是瓦斯烤肉

接下來去了幾個酒吧,喝了一些酒,大家都很納悶為什麼我每次都要把冰塊撈起來,因為我默默的覺得這樣比較濃

 

 

隔天(澳洲國慶日)我們又去manly beach,澳洲國慶日就是大家去海邊喝酒烤肉喝個爛醉,隔天跟公司請假因為宿醉腰酸背痛加上腸胃不適不能上班

 

很有西西里感覺的家,左邊就是瓦斯烤肉架

 

烤鮭魚~~~超好吃

 

我黝黑的小腿以及烤肉跟烤鮭魚之外的食物

 

北雪梨的晚霞,下集待續

ENGLISH VERSION

Leaving the Gold Coast and on my way to my next destination - Sydney!

Usually Vodafone doesn’t have the best signal, but I was surprised I could use it sometimes on the plane.

Amazing view from the sky.

I stayed in Metro Central Hotel near central station for two weeks, and was surrounded by Thai and Chinese people. I thought I was back in Bangkok for a second lol. My friend from Sydney had lots of work to do so he couldn’t hang out with me. He left right after he showed me the hotel I was staying in.

I went to a Thai restaurant nearby after checking in. It was nothing special. The rice even cost 75NTD which is ridiculous. In Taiwan it costs $10 or it is free.

I checked on google map and saw that the opera house wasn’t that far; about a half hour walk from my hotel.

While walking through Hyde Park I saw St. Mart’s Cathedral. I walked past a shopping area and a business street filled with many hot guys wearing suits.

Here I arrived at Circular Quay. It feels like Venice, but cleaner.

Here’s Sydney Opera House. There are many bars and restaurant surrounding it.

Me with the opera house.

Silly silly seagulls.

--------------second day-------------

On the second day, I met a guy from South Africa who was living near northern beach. He was a pretty nice guy. He told me I could take a ferry to go to Manly, and showed me some beaches up there.

I walked half hour to Circular Quay, bought a ticket and went on my ferry trip.

I was using my phone on the boat though so I got seasick….again.

Manly beach and not the best weather, but you can still see people swimming. Beer and chips on a chill Thursday afternoon at the beach.

We ran into a few friends of his and they live on Wallis, a very small island east of Australia which belongs to France. On the island, people are massive and can drink lots of beer.

DeeWhy- houses are just so pretty here with massive windows and modern design.

This is a jellyfish, not a condom…

Here are the views and me.

The next day was Australia Day, so he invited me to join him and his friends for barbecue and beers.

Barbecue on his balcony.

Then I went to a few bars after at Manly.

The next day, we went to Manly beach.

On Australian Day, everyone goes to the beach, barbecues and gets wasted lol.

Preparing another barbecue.

Salmon ~~~ yummm!

Salad, rice (so Asian), and grapes.

Sunset on the northern beach. I had some amazing days here and I’ll tell you more about it all in my next article…

arrow
arrow

    megan 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()